Matchbox Jaguar E-Type
2023. szeptember 05. írta: ToyaHSW

Matchbox Jaguar E-Type

etype_1.JPG

Ismét hoztam nektek egy régi Matchbox kisautót a gyűjteményből, ami már csak azért is érdekes mivel hasonló darab mind a mai napig gyártásban van a cégnél.
Ezúttal a Jaguar E-Type Matchbox változatát fogom bemutatni nektek.

A Jaguar E-Type az egyik olyan típusa a márkának, amit mindenki egészen jól ismer a forma alapján és tudja, hogy ezt a kocsit az angol gyártó készítette.
A Jaguar E-Type 1961 és 1974 között készült. A kocsi a vevőket azonnal levette a lábáról az előre mutató formatervnek, a kiváló végsebességnek (240 km/h) és a rendkívüli gyorsulásának köszönhetően (7 mp kellett a 100 km/h eléréséhez).
Egyes pletykák szerint a kocsi 1961-es debütálásakor Enzo Ferrari a valaha készült legszebb sportkocsinak nevezte a típust, ami nem is áll messze a valóságtól.
Az E-Type gyönyörű külső alatt persze számtalan újdonságot és egyedi megoldást is tartalmazott. A motor elől egy segédkereten kapott helyet, de fogasléces kormányzást és tárcsaféket is kapott a jármű.
A összesen 3 sorozatot élt meg a típus a gyártás ideje alatt, majd végül beszüntették a gyártását.

Szinte természetes módon egy ilyen rendkívül sikeres angol sportkocsiról a Matchboxnak is el kellett készítenie a saját változatát. Ehhez ők kemény tetős változatot választották - pedig szerintem a kabrió klasszisokkal szebben nézett ki.
A Matchbox által gyártott változat 1962-ben került a boltok polcaira és lényegében 1967-ig változatlan formában ott a kínálatban is maradt.

A karosszéria és az alváz is fémből készült és mind a két alkatrész kapott festést.
A karosszéria bordó színben pompázott és a teljes gyártási idő alatt csak ebben a színben volt elérhető a kisautó. A forma tökéletes lett. A játék hűen adja vissza a Jaguar E-Type vonalait. A rendkívül hosszú motorháztető, az áramvonalas forma és a lecsapott hátsó rész is egyszerűen tökéletesen sikerült.
A kocsit kézbe fogva azonnal észrevehető, hogy az apró részletek kidolgozására is igyekeztek figyelmet fordítani. Az aprócska első lökhárító, a motorháztető szellőzői, de még a kilincsek is felfedezhetően az aprócska fém karosszérián.
Nyitható karosszéria elemekkel ezen a játékon nem találkozhattak a gyerekek, de szerencsére az átlátszó ablakokon keresztül így is remek belátás nyílt a műanyagból kidolgozott utastérre.
Mivel ez egy eredetileg angol autó, így a kisautó is jobb kormányos lett. A belső fehér műanyagból készült és a megszokott Matchbox minőséget hozta.

Az alváz ahogy már a bemutató elején említettem fémből készült és fekete festést kapott. A kocsi alváza meglehetősen puritán és itt is csak a Matchbox játékokra jellemző feliratokkal találkozhattak a gyerekek.
Az alvázat és a karosszériát a megszokott szegecseléses megoldás tartotta egyben.
Az alvázban kapott helyet a futómű, amelynek tengelyei ennél a kisautónál belül futottak. Itt is a Regular kerekekkel lehetett találkozni, de a Matchbox itt küllőzött felnit rakott a gumik közepébe, ami nagyon jól mutatott.

Összességében a hozzám került játék szép állapotban maradt meg. A festésen csak apróbb sérülések láthatóak, de ezeket a közel 60 éves kornak lehet betudni.
Természetesen ezt az autót is láthatjátok majd a gyűjteményben, de amíg nem tudom nektek bemutatni addig jönnek a megszokott fényképek ezúttal is.

RÉGI JÁTÉKOD VAN? NE DOBD KI! NE ADD EGY NEPPERNEK! TUDD INKÁBB JÓ HELYEN, AHOL MEGŐRZIK ÉS VIGYÁZNAK RÁ!

Kövesd munkámat a Facebookon és a többi közösségi oldalon! Ha szeretnél segíteni anyagilag, akkor itt teheted meg, ha játékokat szeretnél felajánlani a leendő múzeumba, akkor a tamas.laposa70@gmail.com címre küldj üzenetet és megbeszéljük a részleteket!

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekmuzeum.blog.hu/api/trackback/id/tr9718205833

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása