Ahogy azt már péntekenként megszokhattátok ezúttal is a szokásos felújításos bejegyzés kap helyet az oldalon. A Régi játékokkal is van munka rovatban az elmúlt időszakban foglalkoztam már bolygókerekes játékkal, távirányítós Formula autóval, RC irányítású terepjáróval és számtalan kisautó kapott szebb külsőt az elmúlt részekben.
Ezúttal ismét egy kisautóval foglalkozom, mégpedig a Majorette által készített VW Golf 1-essel.
Az első részben külsőleg vettem szemügyre a kocsit és mértem fel a hiányosságokat, a második részben a szétszedéssel folytattam a sort, míg a mai részben a leghálásabb témával a karosszériával foglalkozom majd.
De miért is mondom, hogy a leghálásabb rész a karosszéria. Lényegében ez az amivel elsőként találkozhattok egy játék esetében és ezt lehet a leglátványosabban felújítani.
A munka ebben az esetben sem volt túlságosan bonyolult feladat. Első lépésben el kell távolítani a régi festékréteget. Ehhez érdemes valami festékeltávolító anyagot használni, ami ízlés szerint lehet zselé vagy folyadék is.
Én a zselés állagú festékeltávolító mellett tettem le a voksomat, ami nagyon jól bevált nekem.
Az anyaggal csak át kell kenni a játékot, majd ezt követően várakozni egy kicsit és már lehet is letörölni a feloldott festék javát egy rongy segítségével.
Ezután érdemes a játékot átmosni és egy fogkefével alaposan átdörzsölni, hiszen a maró anyag a bőrünkkel érintkezve, szembe kerülve igazán komoly bajt is okozhat.
A vizes tisztítás után láthatóvá válik a játék maga, amin persze még az eldugottabb helyeken bőven akad még festék. A következő lépés előtt pedig ezeket a részeket is illik megtakarítani. Ehhez nagyszerű szolgálatot tehet egy mini csiszológép, amit ajánlottam már figyelmetekbe itt az oldalon is.
Ehhez a csiszolóhoz tartoznak különböző drótkorongok, csiszolófejek és más egyéb kiegészítők is, amelyek egy ilyen felújítás során nagyon hasznosak lehetnek.
A festék eltávolításhoz a drótkorongokat, míg a hibák eltávolításához a különböző csiszoló korongokat ajánlom.
Miután a játék fémtiszta lett jöhet egy alapos zsírtalanítás, amit a festés követ. Érdemes elsőnek egy alapozó réteget felvinni a fémre vékony rétegben, majd ezt követheti a szín amit szintén vékonyan de több rétegben érdemes felhordani.
Ha így tesztek, akkor az apró részleteket nem tömíti el a festék és a hűtőnyílások, jelek, lámpák, feliratok is láthatóak maradnak.
A festést követően érdemes minimum 24 órát várni a száradással. Elvileg a festék jóval előbb megszilárdul, de fontos hogy amikor legközelebb a kezetekbe veszitek a játékot, akkor az újlenyomatotok ne hagyjon nyomot a felső rétegben.
Eredetileg a kocsin matrica volt Golf felirattal, de ezt úgy éreztem nem tudom megfelelő minőségben pótolni, így arra az elhatározásra jutottam, hogy legalább a gumi csíkot feldobom azzal, hogy fekete színűre festem.
Ez persze közel sem egyszerű feladat, de nem megoldhatatlan elfogadható minőségben. Ehhez szükség van egy kevés maszkoló szalagra, valamint kell még egy fekete filc. Ezeket nagyobb boltokban megtalálhatjátok Paint Marker néven és általában festék található bennük.
Egy ilyen filctollal igyekeztem a csíkokat kiemelni a kocsin, ami szerintem egészen elfogadhatóan sikerült.
Ezzel lényegében a karosszéria el is készült. Innentől kezdve lehet koncentrálni a kicsit meredekebb részekre és a hiányzó alkatrészek pótlására.
Remélhetőleg a többi részletet a karosszéria csillogása elhomályosítja majd egy kicsit :)
Tartsatok velem a jövő héten is, amikor az ablakokat veszem majd kezelésbe.
RÉGI JÁTÉKOD VAN? NE DOBD KI! NE ADD EGY NEPPERNEK! TUDD INKÁBB JÓ HELYEN, AHOL MEGŐRZIK ÉS VIGYÁZNAK RÁ!
Kövesd munkámat a Facebookon és a többi közösségi oldalon! Ha szeretnél segíteni anyagilag, akkor itt teheted meg, ha játékokat szeretnél felajánlani a leendő múzeumba, akkor a toyahsw@gmail.com címre küldj üzenetet és megbeszéljük a részleteket!