Szovjet RC Lada Samara
2019. május 25. írta: ToyaHSW

Szovjet RC Lada Samara

gnom3_ladasamara_1.JPG

A mai napon egy igazán érdekes régi játékot ajánlok a figyelmetekbe, ami hosszú évek után lett csak meg nekem is. Mivel egy komplett sorozat egyik darabjáról van szó, így a legjobb lenne ha az összesre sikerülne szert tennem, de már ennek is nagyon tudok örülni.
Ezúttal egy GNOM-3 távirányítóval szerelt Lada Samarát mutatok be nektek.

A GNOM-3 nevet a távirányítóról kapták az ebbe a sorozatba szereplő játékok, amelyek lényegében pontosan azonos tudással rendelkeztek és a távirányítójuk csak színben tért el egymástól.
Legjobb tudomásom szerint három jármű érkezett GNOM-3 RC távirányítóval, amelyek között megtalálható egy expedíciós jármű, egy BTR-90-es harcjármű és egy Lada Samara személyautó. Mint a felsorolásból is láthatjátok a gyártó igyekezett a gyerekek igényeit teljesen lefedni a járművek típusaival.
Ahogy említettem ezúttal a Lada Samarával ismerkedünk majd meg, amivel még mind a mai napig lehet találkozni az utakon - igaz egyre ritkábban.

A kocsi mivel RC irányítással lett ellátva áll az autóból és a tőle különálló távirányítóból. Az autóba 6 db 1.5 V-os baby elemet kellett behelyezni alulra, míg a távirányítóba 4 db ceruza elemet kellett tenni.
Az autó alján egy kapcsoló kapott helyet amivel a kisautót üzemképes állapotba lehetett helyezni.
A távirányítón egyetlen gomb és egy kormánykerék kapott helyet. Ebből már kikövetkeztethetitek, hogy az autó csak előre volt képes haladni, azonban jobbra-balra fordult. A hatótáv nem volt túlságosan magas, így érdemes volt a kisautót lakáson belül használni.

Érdemes pár szót ejteni a kidolgozásra is. A távirányító mint említettem már szabvány darab volt és az összes hasonló szovjet RC autó ezt a megoldást kapta meg.
A kocsi kidolgozása viszont szenzációs. Bár az ablakok sötétítettek a kocsi külseje az apró részletekig ki lett dolgozva. Mind az első, mind a hátsó lámpák szépek, sőt még az irányjelzők, visszapillantók és a kilincsek is külön műanyagból lettek kialakítva.
A figyelmesebb szemlélők még a Lada Samara feliratot is láthatják a kocsi hátsó részén.
A futómű szintén szépen ki lett alakítva. Minden keréken dísztárcsa található és a gumik valóban gumiból készültek.
Ami mai szemmel kicsit mókásan fest az az antenna. Rendkívül hosszú antenna található mind a távirányítón, mind pedig az autón. Dícséret a szovjet mérnököknek, hogy legalább a vékony drót végére műanyagból védőt készítettek a szemek kiszúrása ellen.

Összességében egy nagyon szuper játékautó, ami bár mai szemmel megmosolyogtató, de a karosszéria miatt mind a mai napig leveszi az embert a lábáról. Csak eltudom képzelni mennyire klassz lehetett gyerekként egy ilyen autóval játszani a haverokkal.
A játék az expedíciós járművel és a BTR-90-essel együtt általában a régi lengyel piacokon tűnt fel a 80-as évek második felében. Ebben az értelemben annyira nem is számít réginek a játék, azonban itthon annál ritkább darab és csak ritkán akad szép és eladó példány.
Nekem is csak szerencsém volt.
A működése még elég esetleges, de ez szerintem jelenleg leginkább az elemeknek tudható be.

Nagyon örülök, hogy egy ilyen kincs is a gyűjtemény része lett. Régóta vágytam erre a játékra és szerintem a múzeumban Ti is szívesen gyönyörködtök majd a látványában.
Amíg azonban nem tudom nektek megmutatni ezt a szovjet RC autót maradnak a megszokott fényképek.

RÉGI JÁTÉKOD VAN? NE DOBD KI! NE ADD EGY NEPPERNEK! TUDD INKÁBB JÓ HELYEN, AHOL MEGŐRZIK ÉS VIGYÁZNAK RÁ!

Kövesd munkámat a Facebookon és a többi közösségi oldalon! Ha szeretnél segíteni anyagilag, akkor itt teheted meg, ha játékokat szeretnél felajánlani a leendő múzeumba, akkor a toyahsw@gmail.com címre küldj üzenetet és megbeszéljük a részleteket! 

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekmuzeum.blog.hu/api/trackback/id/tr9514857446

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.