ITES Auto Draha Tyrrell
2018. május 10. írta: ToyaHSW

ITES Auto Draha Tyrrell

adtyrrell1.JPG

Az ITES autópályákról már volt bejegyzés, sőt a Játékmúzeum Blog TV adásában is bemutattam nektek a játékot, de mivel felajánlás útján újabb játék került hozzám, így érdemesnek tartottam ezt is bemutatni nektek egy postban.
A játékot Weeber Dorottyától kaptam és ez egy ITES Auto Draha Tyrrell.

Az Auto Draha sorozatnak számtalan darabja volt, amelyeket meglehet különböztetni pálya és autók szerint is. Az első széria pályaelemei szürkék voltak, azonban ez később fekete színt kapott. 
A dobozokon általában az Auto Draha Europa Cup felirat szerepelt, de a késői sorozatok dobozán az Auto Draha 90 Europa Cup feliratot olvashatjátok. Ezen kívül a dobozon még azt is el lehetett olvasni, hogy milyen autók kaptak helyet a készletben.
Az autóválaszték egészen elképesztő volt. A legalapabbnak az Europa-Cup autó számított, ami egy régi Formula 3-as autóra hasonlított leginkább. Ezen kívül készült még Ligier, Lotus, McLaren, Mirage M3/300, Porsche 917, Porsche Turbo 911, Renault RE20, Shadow, Toleman TG-183, Tyrrell és a Liaz teherautóhoz formában nagyon hasonlító ITES márkájú teherautó is.
Az autókat külön-külön is megvásárolhatták a szülők a gyerekeknek 55-75 koronás áron.

A pályák természetesen az idők során folyamatosan változtak. A kezdeti egyszerű ovál helyszíneket később felváltotta a döntött kanyaros, szűkítős, sőt később kereszteződéses elemeket is tartalmazó pályák.
Persze mint az autók esetében itt is megvásárolhatóak voltak az elemek külön-külön is, így mindenki olyan pályát építhetett otthon amilyenre lehetősége nyílt.
Ehhez kiváló segítséget nyújtott a játékhoz mellékelt könyv is, amelyben számtalan érdekes vonalvezetést lerajzoltak az ITES gyár rajzolói.

Az Auto Draha 1968-ban került a boltok polcaira és egyáltalán nem számított olcsó játéknak. Ha egy kicsit többet akart valaki az alapkészletnél, akkor bizony kemény százasokat kellett otthagyni az áruházak pénztáránál.
Az elemeken és az extra autókon kívül még nem ártott egy trafó sem, amit természetesen szintén gyártott külön az ITES az autópályához.

A Tyrrell autókat tartalmazó készlet a 80-as évek második felében került a boltok polcaira és erre utal a dobozfedél belső oldalán is megtalálható 1988-as dátum is.
Erre az időszakra már a pálya áramellátását és az irányítást biztosító csatlakozók is átdolgozásra kerültek és konnektoros megoldással felkerültek az egyik egyenes elem oldalára. Ezzel sokkal kényelmesebb lett a játék üzembe helyezése, mint az eredeti pályaelem aljára pattintós megoldásnál és persze az üzembiztonság is jelentősen megnövekedett.
Az évek alatt az irányító nem változott semmit. A nyomogatós egyszerű potméteres szerkezet annyira bevált, hogy majdnem teljesen végig ezekkel a sárga és kék irányítókkal szerelték fel a készleteket, bár a késői időszakban lehetett már látni fekete irányítóval szerelt készleteket is.

A hozzám került játék számomra igazán érdekes darab. Ez első sorban a doboz formájának köszönhető. A gyűjteményben eddig megtalálható készletek mind téglalap formájú hosszúkás dobozban voltak, de ez a Tyrrell készlet egy négyzetes dobozban kapott helyet.
A doboz persze a gyatra papírminőségnek köszönhetően már kicsit viseletes, de a beltartalom szinte érintetlennek mondható. A kocsikban nem sok méter lehet, így tényleg minden pályaelem, autó, matrica, csatlakozó kivételes állapotban maradt meg
Nagyon örülök, hogy bekerült a gyűjteménybe az Europa-Cup Tyrrell készlet is, amit majd természetesen Ti is megnézhettek majd a múzeumban.

Addig pedig jönnek a már jól megszokott fényképek.

RÉGI JÁTÉKOD VAN? NE DOBD KI! NE ADD EGY NEPPERNEK! TUDD INKÁBB JÓ HELYEN, AHOL MEGŐRZIK ÉS VIGYÁZNAK RÁ!

Kövesd munkámat a Facebookon és a többi közösségi oldalon! Ha szeretnél segíteni anyagilag, akkor itt  teheted meg, ha játékokat szeretnél felajánlani a leendő múzeumba, akkor a toyahsw@gmail.com címre küldj üzenetet és megbeszéljük a részleteket!

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekmuzeum.blog.hu/api/trackback/id/tr1813906688

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.