Schuco BMW Turbo Servo
2017. március 07. írta: ToyaHSW

Schuco BMW Turbo Servo

dsc_0173.JPG

Néhány adással ezelőtt már bemutattam nektek a Tóth Sándortól kapott Schuco által gyártott BMW Turbo Servot videó formában, de úgy gondoltam érdemes egy bejegyzést is írni a távirányítós autóról.
A 70-es években tőlünk nyugatabbra a Schuco meghatározó gyártónak számított a gyerekjátékok területén. Számtalan klasszikus óraműves, lendkerekes és távirányítós autóval jelentkezett az 1912-ben alapított cég.

Ezek közül most a BMW Turbo Servot szeretném bemutatni nektek, amivel kapcsolatban több érdekességet is megtudok veletek osztani.
A játék alapjául a BMW által 1972-ben bemutatott BMW Turbo szolgált, amit igyekeztek nagyon pontosan lemásolni. A kisautón mind az ajtók, mind pedig a csomagtartó felnyitható. Igen, felnyitható ugyanis két felfelé nyíló ajtót kapott az autó.
A csomagtér kellően nagy volt, hogy játékbőröndöket és egyéb praktikus kiegészítéseket rakhassunk bele.
A legszembetűnőbb a játékot kézbe fogva, hogy a távirányítóból csak drótok vezetnek az autóhoz. Hiányzik a korra jellemző bowden, de ennek az oka mindössze annyi, hogy a kormányzást is motor segítségével oldotta meg a német gyártó. Ez persze hátrány is volt, hiszen a kisebb gyerekek könnyen eltörhették a kormányt ha az autó nem annyira és nem akkor fordult amikor ők gondolták.
Az elemtartóba két darab 1.5 V-os góliát elemet kellett raknunk, aminek köszönhetően az autó elég szép sebességre volt képes.

A játékhoz kapcsolódó információ, hogy a gyártás az egykori Jugoszláviában zajlott. A Mehanotehnika Izola gyáraiban készült játék később a Mehanotehnika kiadásában is megjelent. Előbb a Schuco által használt távirányítóval, majd később egy átdolgozott, modernizált irányítóval.

Sajnos a Schuco 1976 csőbe jutott, így már más név alatt találkozhattak a gyerekek a nagyszerű játékokkal.

A Tóth Sándortól kapott játék eredeti dobozában várt engem. Elsőre sajnos nem akart megmozdulni, de az érintkezők megtakarítását követően végül életre kelt.
A következő problémát az jelentette, hogy nem volt hajlandó kanyarodni. Érdekes módon ez a hiba magától megszűnt az autón, így már működőképes és irányítható állapotban található meg a gyűjteményben.
Persze apróbb hibái vannak, de ez egy ilyen kort megélt játéknál teljesen természetes.

Remélem lesz lehetőségeteket ezt is kipróbálni majd a megnyíló múzeumban.

RÉGI JÁTÉKOD VAN? NE DOBD KI! NE ADD EGY NEPPERNEK! TUDD INKÁBB JÓ HELYEN, AHOL MEGŐRZIK ÉS VIGYÁZNAK RÁ!

Kövesd munkámat a Facebookon és a többi közösségi oldalon! Ha szeretnél segíteni anyagilag, akkor itt teheted meg, ha játékokat szeretnél felajánlani a leendő múzeumba, akkor a toyahsw@gmail.com címre küldj üzenetet és megbeszéljük a részleteket! 

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekmuzeum.blog.hu/api/trackback/id/tr8212319305

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sóskatáska 2017.03.09. 09:26:28

Nekem is volt egy ilyen autóm,de anyám valakinek odaadta.Azóta is tagadja.

ToyaHSW 2017.03.09. 09:53:35

@sóskatáska: Reménykedj benne, hogy jó helyre került :)

hdnctrl 2017.03.09. 17:42:11

Unokatesómnak volt ilyen autója. Én persze sose nyúlhattam hozzá gyerekként, aztán egyszercsak kidobták.

Gyökösi Attila · http://grundstudio.hu 2017.03.10. 08:46:45

Volt ilyen nekem is. Érdekes, de emlékszem, én a csomagtartó kialakítása miatt mindig azt gondoltam, hogy az mintha eredetileg elemtartónak készült volna, egy rádiós verzióhoz, és onnan butították volna vissza vezetékesre...

ToyaHSW 2017.03.11. 22:28:20

@Thoreau: Na ez eszembe sem jutott. Minden elképzelhető, ki tudja mi járt akkor a fejekben.