Presu Chevrolet Cabrio
2014. november 24. írta: ToyaHSW

Presu Chevrolet Cabrio

K_p_028__j_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Egy kis időutazásra invitállak most benneteket. Egészen 1967-ig repülünk vissza az időben, ugyanis ekkor jelent meg az NDK Presu cég Chevrolet Cabrio távirányítós kisautója.
A maga korában elég nagy számnak számított a játék, hiszen a vasfüggöny ezen oldalán egy amerikai gépet elkészíteni bátorságra vallott, de hogy ezt a gyerekek kezébe is adják az már egyenesen merészségnek számított.

A Presu cég nem is gyártotta túl sokáig a kisautót, mivel 1972-ben annak megszűnt a gyártása. Az ára is borsos volt, így nem vásárolhatta meg bárki azt a gyermekeinek.
A választék szerencsére viszonylag nagy volt a Chevroletből, ami több színben és több kialakítással is készült. A kabrión kívül zárt tetős változatban is elkészült a játék, ami olyan színekben volt elérhető mint kék, világoskék, zöld, világoszöld, piros, fekete, narancs és természetesen rózsaszín :)

A kor kisautóit megelőzve a Chevrolet működő lámpákkal és irányjelzőkkel várta a gyerekeket, akik persze örömmel vetették bele magukat a hanyatló nyugat által nyújtott életérzésbe.
Sokan már ekkor megtanulták, hogy kabriózni kirányság.

Nekem a zöld kabrió változat van meg, ami tökéletesen működő állapotban maradt meg az utókornak az eredeti dobozával.
Hogy mennyit ér egy ilyen játék. Jó, de közel sem tökéletes állapotban jelenleg 200 dollár körül mennek (ha elmennek) dobozzal a Presu Chevrolet Cabriók.

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekmuzeum.blog.hu/api/trackback/id/tr546928451

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bobfalfa 2014.11.24. 13:48:45

Jó ránézni most, vagy 40 év után..
Úgy emlékszem, volt ebből Wartburg 353W is, kocka lámpával.
"Száloptikás" megoldásúak voltak a lámpái: egy-egy izzó volt az alvázon középen, és előre és hátra átlátszó, hajlított műanyag rudakban szaladt a fény. Az irányjelzők villogását pedig a hátsó tengelyen lévő vezértárcsás lemezkapcsolós szaggatóval oldották meg.
Sajnos a bowdenes kormányzás nem bírta sokáig a távirányítóban, ott hamar szükség volt barkácsolásra. De alapvetően nagyon precíz, tartós, német minőségű szerkezet volt, finom alkatrészekkel, erős motorral. Szép emlék, köszönöm.

ToyaHSW 2014.11.24. 19:32:27

@bobfalfa: Igen. Nem csaltak meg az emlékeid, valóban minden pontosan úgy működik benne ahogy leírtad.

apr494 2015.01.19. 11:50:32

Nekem kék színű nem kabrió volt. Karácsonyra kaptam valamikor a 60-as évek második felében. 195 forint volt, ami baromi drágának számított. Dudált, villogott és a lámpája is világított. A " góliát" elem nem sokáig bírta a strapát, gyakran kellett cserélni, akkoriban a tartós elem még ismeretlen volt. A kerekeket mozgató bowden is elég hamar tönkrement. Kilazult a műanyag házból és csúszkálva már nem igazán irányította a kerekeket. De ki törődött vele, utána állandó barkácsolással életben tartható volt. Máig egyik legkedvesebb játékom örülök, hogy itt viszontláthattam

ToyaHSW 2015.01.20. 09:36:59

@apr494: Örülök, hogy sikerült kellemes emlékeket ébreszteni benned.