Babilon II építőjáték
2014. szeptember 09. írta: ToyaHSW

Babilon II építőjáték

DSC_0050q.jpg

Most egy olyan játékot mutatok be nektek, ami mind a mai napig gyártásban van és megvásárolható. Ez nem más mint az oktatási célokra kifejlesztett Babilon építőjáték (vagy Babilon golyó). A helyesírás vita tárgyát képezheti, de I-vel és Y-al írva is kiadták a készségfejlesztő játékot.
A Műanyag és Fémfeldolgozó Szövetkezett gyártotta és fejlesztése során szempont volt, hogy az apróbbak építésre, míg a nagyobbak a matematika tanulására tudják használni.

Én még óvodás koromban találkoztam vele és emlékszem nagyon sokat tudtam szórakozni a furatokkal rendelkező műanyag színes golyók és a színes pálcikák összeillesztésével, hogy elkészítsem álmaim házát vagy lovacskáját.
Sajnos iskolás koromban ilyen segédeszközt mi már nem használtunk a tanulás során, pedig szerintem a kémiában és a matematikában mind a mai napig hasznos segédeszköz lehetne ez a játék.

Az általam birtokolt példány komplett. Minden golyó, minden pálcika és a használati utasítás is meg van hozzá.

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekmuzeum.blog.hu/api/trackback/id/tr876682597

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MagasMacska 2014.09.10. 15:44:15

Imádtam!! Ugyan a - nálam sokkal fiatalabb - testvéreimé volt, de békés vasrnap délutánokat játszottam én is át vele. Aztán, már laboráns koromban vegyületek szerkezeti felépítését próbálgattuk rajta (volt ennél jobb, a kalott, de az drága volt, próbálkozásra, játékra nem használtuk.

n.w. clerk 2014.09.10. 22:34:37

Soha nem tudtam, hogy mi volt ennek a játéknak a neve.:) De most megvilágosodtam. Végre.;)

Neander 2014.09.11. 09:25:06

Király. És a Jáva megvolt valakinek?

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2014.09.11. 10:05:16

A gyártó annyira őrzi a hagyományokat, hogy a mai napig sem tüntetik fel a dobozon, hogy hány darab golyó, illetve pálcika van benne. Természetesen a csomagoláson sem lehet átlátni. Viszont vannak egyéb, más elnevezésű, hasonló kinézetű játékok, ahol jól látható, hogy miből mennyi van a dobozban, de azok pedig nem kompatibilisek a Babilonnal, de sokszor más, ilyen szerkezetű utánzatokkal sem...

ToyaHSW 2014.09.11. 10:22:24

@Neander: Csak az oviban, de majd pótolom és most szerzek. Az is egy olyan játék, ami mind a mai napig gyártásban van.
süti beállítások módosítása