Mentolos játék szipka
2018. január 19. írta: ToyaHSW

Mentolos játék szipka

szipka1.JPG

Általában a bejegyzéseknél olvashatjátok, hogy ideális korrajz az adott időszakról. Ez soha nem kitaláció részemről, de a mai bejegyzés talán mindennél hűebben tükrözi a 70-es évek első felének időszakát.
Ez még az a kor volt, amikor az volt az igazi vagány aki cigirágót fogott a kezében a felnőttektől ellesett mozdulatokkal.
Persze a trafikokban más megoldásokkal is lehetett találkozni, amelyek közül az egyik volt a műanyagból készült mentolos ízű szipka.

Ez az aprócska és filléres játék tényleg minden illúzióját megadta a dohányzásnak. Lehetett szívni és ekkor mentolos ízt érezhettünk a szánkban. A kialakítása tényleg hasonlított egy szipkába helyezett cigarettára. Annyira ügyeltek a részletekre, hogy még a hamut és a parazsat is kidolgozták az aprócska műanyag játékon.
Manapság egy ilyen játéktól az egészségügy területén dolgozók minimum dobnának egy hátast és követelnék a betiltást, a 70-es években pedig a trafikokban a szüleink vásárolták meg nekünk ezeket a filléres játékokat.
Jó volt, mert ettől nagyobbnak, felnőttesebbnek éreztük magunkat.

Érdekességként említem meg, hogy a legnagyobb hazai aukciós oldalon mind a mai napig találni ilyen játékokat.
Persze már a mentolos íz régen elveszett, de emléknek kiváló és múltidézésre is tökéletes. Én erre véletlenül akadtam rá otthon és ahogy kézbe vettem szinte még a hűvös mentolos ízt is éreztem a számban.
Az íz már persze ebben sincs benne, de hát ezen nincs mit csodálkozni. A kibontás után maximum 20-30 percig lehetett élvezni a hűsítő mentolt, ennek ellenére mint a fotókon is láthatjátok bőszen rágcsáltam még az íz elvesztése után is.

A múzeumban majd ez apróságot is megnézhetitek a trafikos játékokkal foglalkozó részen, de addig maradnak a megszokott fényképek.

RÉGI JÁTÉKOD VAN? NE DOBD KI! NE ADD EGY NEPPERNEK! TUDD INKÁBB JÓ HELYEN, AHOL MEGŐRZIK ÉS VIGYÁZNAK RÁ!

Kövesd munkámat a Facebookon és a többi közösségi oldalon! Ha szeretnél segíteni anyagilag, akkor itt teheted meg, ha játékokat szeretnél felajánlani a leendő múzeumba, akkor a toyahsw@gmail.com címre küldj üzenetet és megbeszéljük a részleteket! 

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekmuzeum.blog.hu/api/trackback/id/tr713589179

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

midnightcoder2 2018.01.21. 15:16:51

Nekem is volt gyerekkoromban. Ráadásul apám eléggé aktívan cigizett. Én is kipróbáltam, volt hogy egy nyári szünetben több dobozt elszívtunk az unokatestvéremmel a nagymamámék padlásán, de végül soha nem szoktam rá. Úgy 5 évenként esetleg elszívok egy-egy szálat.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2018.01.21. 15:46:02

Természetesen nekem is volt. Szipákoltam őket ezerrel hosszú éveken át. Apám is cigarettázott - Filtollal kezdte, majd Szofival folytatta. Én meg a menhtolost toltam mellette :) És közben fel sem merült, hogy dohányossá váljak. Hogy nem is váltam azzá. :)

A szipka gyomrában lévő vattapamacs valóban hamar elillanó metholtízét ideig-óráig dianás cukor tötettel - ügyesebbek által kétdákás sósborszesszel - pótolni lehetet. De a hosszútávú élmény a szájszegletben fixált szipkarágcsálás maradt.

Ágyő gyerekkor! Jó volt!

Lobo Marunga 2018.01.21. 16:46:05

Bőven létezett ez még a nyolcvanas években is. És volt pipa formájú is!

ToyaHSW 2018.01.21. 18:45:54

@városjáró: Hósborszesz, tényleg. Igazad van nagymamámnál mindig azt használtuk az átitatáskor :)
@Lobo Marunga: Tudom, hogy létezett és a pipa formájúra is emlékszem, de ettől függetlenül ez inkább a 70-es évek klasszikusa. A cigirágó és a golyórágó is :)

Lobo Marunga 2018.01.22. 07:07:38

Hát az lehet, de én a gyerekkorom nagy részét a 80'-asban töltöttem... :)

ToyaHSW 2018.01.22. 10:22:39

@Lobo Marunga: Az nem baj, mert legalább neked is vannak erről emlékeid. A hős korosztály, a 70-es, 80-as évek gyerekei :)

káBell 2018.01.22. 21:30:47

A pipa hosszan megtartotta az ízét és emlékeim szerint mentolos cukorka volt a belsejében.
süti beállítások módosítása