Joustra hernyótalpas daru
2017. július 13. írta: ToyaHSW

Joustra hernyótalpas daru

joustracrane1.JPG

Ezúttal ismét egy olyan játékot szeretnék bemutatni nektek, amihez személyesen is volt szerencsém gyerekkoromban és szép emlékek kapcsolódnak hozzá.

A Jousta Grue (Bull sorozat) több változatban is készült. A gyakoribb sorozat gumikerekeket kapott és markolókanalat kapott, míg a jóval ritkább hernyótalpas változat daruhoroggal készült.
A játék felső részével lehetett találkozni a bakdarus változatokon és a sorozat más darabjain is.
A gém állítható volt több szögben, a jármű előre-hátra és jobbra-balra is tudott haladni, valamint a zsámoly forgatható volt és a J betűvel ellátott horgot is lehetett le-fel mozgatni.

A történet valamikor a 70-es évek végén, 80-as évek elején kezdődik, amikor egy karácsonykor én egy Joustra Talbot rendőrautót kaptam karácsonyra, míg öcsém egy hernyótalpas Joustra daruskocsit.
Természetesen a darusautó mind a kettőnket sokkal jobban elvarázsolt és szinte minden megemeltünk vele, akadálypályát készítettünk neki, szóval komoly tesztnek vetettük alá.
Persze mint minden játékunk ez is tönkre ment idővel és darabokban végezte.

Természetesen nem felejtettem el a Joustra darut és szerintem öcsém emlékezetébe is belevésődött a sárga gép. Igazából soha nem kerestem komolyabban a játékot, úgy voltam vele ha szerencsém lesz, akkor egy darab majd biztosan szembejön velem.
Egyszer az egyik aukciós oldalon licitáltam egyre, de az orrom előtt leütötte valaki a rossz internetkapcsolatomnak köszönhetően.

Aztán évek teltek el és néhány hónapja ráakadtam egy példányra, amit akkor nem tudtam megvásárolni. Kértem az eladót, hogy legyen türelemmel, de nem várt és eladatlan maradt a játék.
Persze néhány hónap múlva ismét feltűnt az aukciós oldal kínálatában a játék alacsonyabb áron, így már nem tétováztam, hanem egy próba licitet tettem rá. Szerencsém van, hogy a Joustra játékok itthon nem annyira népszerűek, így a licitemmel meg is nyertem a darut.

A játék koszosan, porosan és természetesen működésképtelen állapotban érkezett meg. Mivel szeretem a kihívásokat, így elsőnek egy külső takarítást kapott elnagyolva, hogy egyáltalán hozzá lehessen érni.
Ezt követően a szétszerelés következett, aminél elég lutri volt a motorok állapota. Mivel a játékban két motor van, így valamelyik hibája már funkciók kimaradását eredményezte volna.
Szerencsére mind a két motort sikerült életre keltenem. A távirányító belülről elég csúnyán elrozsdásodott, így már az is feladat volt, hogy a behelyezett három darab 1.5 V-os Góliát elemmel életre keltsem a játékot.
Szerencsére itt is sikerrel jártam, így már biztos lehetek benne, hogy a vezetékek nem szakadtak. Ezt követte a mozgó alkatrészek tisztítása és alapos kenése. Ez elengedhetetlen, mivel másképp rendkívül hangosan és nehézkesen működött volna csak a játék.
Amikor mindennel elkészültem már csak össze kellett szerelnem a játékot és máris kipróbálhattam.

Persze még közel sincs tökéletes állapotban. A távirányítóra még kell időt szánni a rozsdásodás miatt, de már működik és ki tudtam próbálni gyerekkorom egyik szép emlékét újra.
Remélem erre nektek is lehetőségetek nyílik majd a múzeumban.

RÉGI JÁTÉKOD VAN? NE DOBD KI! NE ADD EGY NEPPERNEK! TUDD INKÁBB JÓ HELYEN, AHOL MEGŐRZIK ÉS VIGYÁZNAK RÁ!

Kövesd munkámat a Facebookon és a többi közösségi oldalon! Ha szeretnél segíteni anyagilag, akkor itt teheted meg, ha játékokat szeretnél felajánlani a leendő múzeumba, akkor a toyahsw@gmail.com címre küldj üzenetet és megbeszéljük a részleteket! 

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekmuzeum.blog.hu/api/trackback/id/tr9212634341

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása