Ellegi LOLA Can-Am távirányítós autó
2017. január 31. írta: ToyaHSW

Ellegi LOLA Can-Am távirányítós autó

lola1.JPG

Ezúttal egy viszonylag ismeretlen, ám annál nagyobb távirányítós autót szeretnék bemutatni nektek a gyűjteményből. Igazából az egyik hazai aukciós oldalon nézelődve botlottam az ajánlatba, de igazából csak a mérete miatt keltette fel az érdeklődésemet.
Próbáltam még a vásárlás előtt rákeresni a neten a kocsira, de mivel semmit nem találtam így arra az elhatározásra jutottam, hogy rászánom a pénzt és a gyűjteményben elfér majd.

Az Ellegi amúgy egy olasz cég, akik a 60-as évektől kezdve jelen vannak a játékpiacon. Sajnos itthon nem túl ismert a márka, pedig tényleg nagyon klassz játékokat készítettek a 80-as évekig.
A gyárból kikerültek lemezjátékok, óraműves játékok, de ami igazán egyedi az a távirányítós autó kínálata a gyártónak. Készítettek rendőrautót, ami tapadókorongokat tudott kilőni, olasz koncepció autókat és természetesen sportkocsikat és motorokat is távirányítós változatban.
A cég játékait ma is megtalálni az Ebay-en elég változó árazással. A ritkább típusokért 40-50 eFt-ot, míg a gyakoribb játékokért 6-8 eFt-ot kérnek.

A játék sajnos nem a legfényesebb állapotban került hozzám, de gondoltam ennyi kockázatot talán érdemes bevállalni ebben az esetben. Amikor a csomag megérkezett, akkor azért egy kicsit meglepődtem, mivel hatalmas volt a doboz és a kibontás után a játék sem tűnt éppen aprócskának. A kocsi hossza olyan 50 cm lehet, amihez olyan 1.5 méteres vezeték végén egy hatalmas kormánykereket tartalmazó távirányító maradvány lógott.
Gondoltam teszek egy próbát és ismét rákeresek a játékra (már a típust ismerve), de egyszerűen egy képet sem találtam ami alapján a komolyabb hiányosságokat pótolni tudtam volna.

Ami egyértelműen látszott, hogy a távirányító csak részben van meg. A tükör, a bukókeret és a szélvédő hiányzik az autóról és ekkor még kérdéses volt, hogy egyáltalán sikerül-e beindítani.
Persze ezeket a hiányosságokat már a vásárlásnál is láttam, így bele kellett vágnom az autó rendbe tételébe is teljesen a saját fejem után haladva.

Szerencsére már egy ideje megtanultam, hogy nem szabad kidobni semmit, így egy darabokban heverő és soha meg nem javítható távirányítós játék alkatrészeihez és a modellautóimból kimaradt elemekhez tudtam nyúlni.
Első lépésben szétszedtem az autót és kitakarítottam. Ezt minden esetben megteszem, így ez lényegében rutin művelet volt.
Ilyenkor tudom ellenőrizni a motor működését és a fontosabb elemeket meg is kenem. Ez a Lolánál különösen fontos volt, mivel a kormány nem működött tökéletesen, így a bowden bőven kapott kenést, de a motort sem felejtettem ki.
Ezt követően összeraktam a kocsit és a figyelmemet a távirányítóra tudtam fordítani. A bowdent mozgató kar sajnos alapból elforgott a kormány négyszögén, így elsőnek ezt kellett megfelelően rögzítenem. 
Mivel a távirányítónak csak a felső része volt meg, így következő lépésben a kábelezést kellett kitalálnom. A megfelelő bekötést drótok és elem segítségével találtam meg, amit a drótok megfelelő helyre forrasztása követett.
Ezzel lényegében már működőképes volt az autó, azonban elemtartója még nem volt. Ezt egy régi távirányítós autó elemtartójából készítettem el, amihez az eredeti távirányítót csavarokkal rögzítettem. Ezt követően még az elemcsatlakozót kellett bekötnöm és máris üzemképes és kormányozható volt az autó.
Szerintem a megfelelő elemtartót sikerült találnom, ami méretében és formájában is ideális a hatalmas kormánykerékhez.

Ezt követően a karosszériát vettem szemügyre. Az már az első pillanatban látszott, hogy a motor előtt található bukókeret, a tükör, a kormány és a szélvédő hiányzik, így igyekeztem ezeket pótolni.
Szerencsére néhány régebbi makettből maradt műanyag elemmel ezek egy részét is sikerült pótolnom. A bukókerethez megfelelő formára hajlítottam egy műanyag rudat. A kormányt egy fel nem használt autó alkatrészei között találtam, míg a tükröt két műanyag elemből állítottam össze.
A szélvédő pótlása a legnehezebb feladat, amivel sokat kísérleteztem, azonban végül feladtam a harcot.
Szerintem így is sikerült egy egész pofás autót összeraknom az olcsón megszerzett közel sem komplett Ellegi Lola Can-Amból.

Remekül működik, gyönyörűen kormányozható és a mérete is nagyon impozáns.
Remélem egyszer majd a múzeumban lehetőségetek lesz nektek is az autó kipróbálására, de addig is íme néhány kép a gyűjteménybe került új autóról - az egyik képek a méretek miatt mellé raktam két mindenki által ismert játékot (Lemezárugyár Űrautó, PIKO DeTomaso Mangusta).

Kövesd munkámat a Facebookon és a többi közösségi oldalon! Ha szeretnél segíteni anyagilag, akkor itt teheted meg, ha játékokat szeretnél felajánlani a leendő múzeumba, akkor a toyahsw@gmail.com címre küldj üzenetet és megbeszéljük a részleteket! 

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekmuzeum.blog.hu/api/trackback/id/tr7112167635

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása